13 Mayıs 2013

Resim yapmak

Montessori 13 Mayis Aktivitesi "paint a picture" yani "resim yapmak.

Ece'nin eline ilk kalemi Adim Adim gelisim dergilerinden cikan kirmizi kalin tahta ve yumusak uclu bir kalem cikinca vermistim, hangi ay hatirlamiyorum ama yasindan onceydi ve ondan sonra ara ara onunla calistik bir sure. Daha sonra birgun Aqua Florya'da ki Midpoint'te yemek yiyecektik; Ece'ye de mama sandalyesi istedim getirdiler sonra bir baktim garson elinde uzerinde boyamak icin cizgi film kahramani olan bir sayfa ve 6li boya kalemi getirdi. Misafir cocuklara hediyeleriymis, Ece bir sevindi, once bir guzel sayfayi karaladi, sonra o 6 kalemi kutusundan cikar koy derken o kadar guzel vakit gecirdi ki, artik boya kalemleri gunluk activitelerimizde cok fazla yer almaya baslamis oldu. 

Kuru boya kalemleri ile cogunlukla karalama yapiyor. Arada biz gosterdigimiz icin elini kagidin uzerine koyup kenarlarini cizip izini cikarmaya calisiyor ama simdilik parmak arasi kisa cizgiler seklinde oluyor. Sonra kalemi bize verip bizim yapmamizi istiyor:) Ayrica kalemleri torbaya koyup cikarma yada arkasina saklamak gibi baska aktivitelerde dahil olabiliyor bu boyama surecine.

Bugunde kalemlerini alip salondaki sehpaninda ki koltuguna oturdu ve bu calismayi yapti. Ayrica, artik kalemleri eline alinca renklerini bildiklerini de soyluyor. Neler mi; Mimi (mavi), yeee(yesil), moo(mor)...




Hiç yorum yok: