14 Mayıs 2013

Sekiller hakkinda konusalim

Montessori 14 Mayis Aktivitesi "Talk about shapes" yani "Sekiller hakkinda konusalim".

Montessori ile ilgili calismlari arastirirken sekillerin cok fazla yer aldigini gormustum ve evde yapilabilecek bir suru ornek gormustum. Onlardan esinlenerek ilk olarak 5 farkli oyuncaktan karisik sekiller topladim, amacim ayni sekil olsun ama farkli boyutlarda ve materyallerde olsun idi. Sonra ben bir kalp gosterdim ve Ece'den bir tane bulmasini istedim, buldu. Sonra yuvarlak gosterdim ve sonra o da bulduklarini yanina koydu bu sekilde sekiller uzerinde biraz vakit gecirdik. Sonra bir miktar daha sekil getirdim ama sayi cok fazla olunca ilgisi dagildi ve sayiyi arttirmanin iyi bir fikir olmadigini gordum. 

Ama sonra aklima baska birsey geldi. Montessori calismlarinda 2 boyutlu sekil ile 3 boyutlu objeyi eslestirme yapan bir cok ornek vardi. Ece'nin "Filfil sekilleri ogreniyor" isimli kitabinda bir sayfada bazi sekilleri cizilmis halleri vardi ve onlari elimizdekilerle eslestirmesi calismasini yapmak cok guzel olabilirdi ve sagdaki karelerde de bunu gorebilirsiniz. Once kitaptaki sekilleri tanittim, kareyi ben alip uzerine koydum sonra ucgen nerede dedim ve alip hemen uzerine koydu.


Hiç yorum yok: