31 Temmuz 2013

Evde Montessori - 2013 Agustos calismalari

Montessori felsefesi ile ilgili arama, tarama, okuma, arastirmalarim devam ediyor:) Ve tabi ogrendigim kadari ile de calismalarimiz da devam ediyor.


Patchwork Cactus lakabiyla instagramda da severek takip ettigim bir blog yazari var. Daha once Mayis ayi icin hazirladigi listesini gun gun yapmistik ve burada da paylasmistik. Haziran listesini cok yogun oldugumuz icin yapamadik ama geri donup yapmayi planliyorum belki Eylul'de yapariz. Temmuzda ise Patchwork Cactus'un ikinci bebegi dunyaya geldi ve eminim liste hazirlayacak pek vakti olmamistir. 

Ama sagolsun Agustos ayi icin her gune bir Montessori aktivitesi listesi hazirlamis ve bizde Ece ile elimizden geldigince yapamaya calisacagiz. Yaptiklarimizi burada paylasacagim, ayrica asil butun katilanlar gibi #pcmontessorieaday tagi ile instagram hesabimda paylasiyor olacagim. Bize katilmak isterseniz sizde ayni tagle fotograflarinizi eklerseniz cok seviniriz:))

Listenin turkcesi su sekilde ve bizim yaptiklarimiza linklerini ekledim tiklayarak bakabilirsiniz;
1- Peynir rendelemek
2- Cubuk/Sopa toplamak
3- Rafin tozunu almak
4- Esneme/Uzanma hareketleri yapmak
5- Birseyler pisirmek ve paylasmak
6- Once bak, sonra sanatsal calismalar yarat
7- Farkli yuzey ve dokular hisset
8- Bulasik yikamak
9- Cicek yada baharat koklamak
10- Bekleme calismasi yapmak
11- Havlu katlamak
12- Cam yikamak
13- Ayakkabi temizlemek yada parlatmak
14- Masa ovmak
15- Su dokmek/aktarmak
16- Yuruyuse gidip cevreyi kesfedip incelemek
17- Kendi kendine giyinmeyi denemek
18- Buyukten kucuge siralamak
19- Batan ve yuzen seyler bulmak
20- Cicek sulamak
21- Yatak toplamaya yardim etmek
22- Oyuncaklarini toplamak
23- Haritaya yada dunya kuresine bakmak
24- Hayvan beslemek
25- Bazi kapaklari acip kapamak
26- Muzu soyup dogramak
27- Yuzunu yikamak (aynayi kullanarak)
28- Supurge ve faras kullanmak
29- Camasirlari ipe mandallamak
30- Miknatislari kesfetmek
31- Kasikla yulaf ezmesini kaseye aktarmak




3 yorum:

Ferdane çimen dedi ki...

Merhaba paylasiminiz icin tesekkur.ederim.oncelikle ;)
Merak ettigim.su kiziniz kac aylik acaba? Yani bu uygulamalar.kac ayliklara yonelik.daha.cok.genel anlamda yani :)

Ozlem Yavuz Akay dedi ki...

Merhaba Ferdane Hanim, paylasimlarimizi begendiginize sevindim. Ben montessori egitimi uzerine egitim almis bir kisi degilim ama bir seminere katildiktan sonra cok ilgimi cekti; yerli yabanci buldugum kaynaklardan takip edip arastirmaya ve bir yandan da uygulamaya basladim. Simdide yaptiklarimi bloga aktariyorum elimden geldigince. Su yaptiklarimi icin belli bir yas var diyemiyorum, onemli olan cocugunuzu yapilanlacaklari once kendiniz gosterip sonra yaptigi kadarini yaptirmak ve yaptigi kadarini taktir etmek Bu calismalari aylar gectikce tekrarlayinca daha iyisini yaptigini hem o hem siz goreceksiniz. Sizin cocugunuz kac aylik bilmiyorum ama yapabilecegini dusunduklerinizi yaptirabilirsiniz. Umarim yardimci olabilmisimdir:) burada bir seminerden notlar var okursaniz buda size fikir verecektir. http://www.poyrazligunler.com/2010/12/evde-montessori-uygulamalar-seminer.html

kuzucukların annesi dedi ki...

paylaşım için çok teşekkürler