19 Ağustos 2013

Batan ve yuzen seyleri bulmak

Montessori hergune bir aktivite listemizde 19 Agustos calismasi batan ve yuzen seyleri bulmak.

Daho once Kucukkuyu'da bahcedeki havuzda birsuru sey atarak batiyormu yuzuyor mu bakmistik. Bu seferki aktiviteyi yapmadan once soyle bir arastirayim dedim bakalim montessori siniflarinda nasil yapiliyormus diye ve bircok kaynak buldum. montessori ogretmenleri tarafindan nasil anlatildigini suradan izledim ve bu calismayi kendi yapan ve kendinden kucuk baska bir arkadasina da anlatan tatli kizin videosuna bayildim:)) 

Bende bir tepsi hazirladim ve Ece'ye yanlarindan tutturarak tasittim. Tepsiye su koyacagi kabi ve onun haricinde yuzen ve batanlari ayiracagi iki ayri kap koydum ve birde dokulen sulari silmesi icin bez. Daha sonra br sisede su verdim ve sari kaba doktu, sonra beni izlemesini soyledim ve sira ile parcalari atip anlattim ve yuzenleri bir tarafa batanlari diger tarafa koydum. Ozellikle bir tane atip cikardim ve sonra digerini attim ve bu sekilde hepsini tamamlayinca o yapmaya basladi. 

Ilk kez yaptigi icin yonlendirme ve hatirlatmalarim oldu ama her yanlis yaptiginda mudahale etmedim. Ve doktugu sularida bir sure sonra kendi silmeye basladi:) "Batti","yuzduu" diyerek pek cok kez tekrar basladi. Artik is ayirma isleminden su aktarma calismalarina donmeye basladiyinca oyunu bitirdik:) Asagidaki karelerde Ece'nin saskinlik ifadelerini ve tepkilerini gorebillirsiniz.
Gunun diger bir suprizi de Yigit Abisi Ece ile oynamaya geldi. Ece nasil mutlu nasil mutlu, asagidaki fotograflarida bir ara beraber asagidaki parka bakarlarken cektim. Yigit Abisi bir numara onun icin, oyuncak telefonunu alip aradigi yegane kisi:)) Anne babadan sonra ilk soyledigi ve hatta cok guzel telaffuz ederk soyledigi isim ve yine Y harfini gorunce hemen Yigit diye bildigi isim oldu. Ve artik birlikte bayagi bir oyun oynayabiliyor ve tabiki de Yigit ona bu oyunlarda cok guzel abilik yapiyor



Hiç yorum yok: