16 Ağustos 2013

Cevreyi kesfedip incelemek

Montessori hergune bir aktivite listemizde 16 Agustos calismasi yuruyuse gitmek ve cevreyi kesfetmederek incelemek.



Artik tatilimizi bitirip Istanbulda ki yuvamiza dondugumuz icin yuruyuzlerimizi ve disarida ki park zamanlarimizi yasadigimiz sitenin bahcesinde gerceklestiriyoruz. Bu sefer normalde onun gitti kisimlarin disinda biraz farkli bir kisminda yuruduk beraberce, kah onumde kah arkamda kosturdu durdu. Ciceklere bakti kokladi yapraklari topladi ve dolana dolana yine park alanina ulastik ve orada da oynayip evimize donduk:) Sehirde olup sitede yasamanin avantaji cok fazla, bizde keyfini cikariyoruz:)

Bugun yaptigimiz tek aktivite bu degil tabi ki digerlerinden de biraz bahsedelim. Hemen hemen her ay aldigimiz merakli minik dergisi 3 yas grubu icin ama biz Ece ile dergiye birlikte bakmaktan ve gelen kart oyunlarini oynamaktan cok keyif aliyoruz. Bu ayki konusu baliklar ve icinden balik dominosu cikti, hemen Ece icin bir aktivite olusturdum. Bir kart sectim ve sondaki baligin ayni olan baska bir kart bulmasini istedim hemen sona ekledik sonra onun sonundaki baliktan bulmasini istedim onuda sona ekledik. Ilk bastan birlikte yaptik sonra Ece kendisi devam etti ve her seferinde Ece'ye baliklarin isimlerini soyleim bende %80'inin adini bilmiyordum ogrenmis oldum:))


Sonra icinden cikan posteri actik bir tarafinda kopek baligi, diger tarafinda denizati vardi, onlari da inceledik. Kopekbaligini gorunce buuyuuuk dedi:)

 Ayrica bir ara legolarla oynamaya baslamisti, son zamanlarda bu tekerlekli kismin uzerine ayni buyuklukte legolari ustuste takmayi seviyor ve ben yani hemen bunlar uzerinden uzun ve kisayi anlattim, hemen kavradi. Daha sonra baska seylerde de sordum bu uzun mu kisa mi diye hemen soyluyor. Mesela babasi ve ben yanyana geldik kim uzun dedim hemen babasini gosterdi:))



Hiç yorum yok: