21 Ağustos 2013

Yatak toplamaya yardim etmek ve digerleri

Montessori hergune bir aktivite listemizde 21 Agustos calismasi yatak toplamaya yardim etmek.

Bu calismayi biz zaten cogunlukla beraber yapiyoruz. Ben yatagimi duzeltirken Ece'de yanimdaysa Ece'cim su tarafini da sen duzeltirmisin diye yardim istiyorum ve bana bakarak ne yapiyorsam aynisini tekrarliyor. Bu sabahta pikeyi beraber yayip duzelttik, uzerinde hic kirisik yer birakmadik ve koselerin durusuna bile baktim:)
Bu tur calismalar Montessori'de "practical life" olarak geciyor, yani gunluk yasama katilim diyebiliriz.

Yeni aldigim pastel boyalar ile boya yapmak ck hosuna gitti kalem boyalar cok ince cizdigi icin hem bu kadar renkli gorunmuyordu hemde bu kadar rahat boyanmiyordu. Artik Ece anne yazdim baba yazdim diye diye rengarenk cizdiriyor:))


Bu ahsap puzzle sanirim adim adim dergisinden cikmisti. Kare, yuvarlak, ucgen parcalari olan puzzle artik cok kolay geldigi icin bununla daha cok oynuyor. Hatta olayi biraz zorlastirmak icin arada kenara cikardigi parcalarin tersini degistiriyorum, degisiklik oluyor:) 

Arada oynarken videosunu da cekmistim. Goreceginiz uzere yanlis yerlere koydugunda hic uyarmiyorum, deneyerek dogru yeri kendisi buluyor, deneye deneye bu buraya kucuk geldi daha buyuk olmali, sonra baska deniyor olmuyor, daha buyuk diyor ve en buyuk parcayi bir guzel yerlestiriyor. Bu calismalar montessori de "sensorial" olarak geciyor yani duyusal calismalar diyebiliriz.



Bu arada sonradan izleyince farkettim fil uzaklara gidiyor deyip durmus Ece'cim ama ben anlamamisim evt gidiyor deyip durmusum:) Artik o kadar cok yeni sey soyluyor ki her dedigini anlayamayabiliyorum:)




Hiç yorum yok: