27 Ağustos 2013

Yuzunu yikamak (aynayi kullanarak)

Montessori hergune bir aktivite listemizde 27 Agustos calismasi yuzunu yikamak (aynayi kullanarak).
Aksam yemeginden sonra elini agzini yikayip, dislerini fircalamasi bir rituel, her aksam ya babasiyla ya da benimle yapiyor. O yuzden zaten cok aliskin, tabureye ciktiginda aynada kendini gorebildigi icin aynaya bakip agzini yikiyor. Dislerini fircalarkende aynayi kullaniyor:)
Hamur ile oynama isinide cok seviyor, hemen hemen hergun istiyor. Bu aralar mum ufleme dogumgunleri ilgisini cekiyor, hamurun uzerine tahta cubuklarindan birini uflemeye calisinca hemen aklima alip kenara koydugum bu fasulye ve cubuklar geldi. Boylece Ece kendi pastasini yapti fasulyelerle susledik ve cubuklari mum yaptik. Sonra ben "Iyi ki dogdun Ece" sarkisini soyledim o da ufledi ve birlikte alkisladik. 2 yas dogumgunune haziriz yani gecen yil ki gibi sadece saskin saskin bakmayacak bu yil:)

Bu da yine kendiliginden gelisen bir aktivite oldu. Tchibo siparisim geldi, Ece en cok bunlari sevdi hem yumusak hem renkli hem de kapaklari var daha ne olsun:) Bir sure kapak takip cikarmaca oynadi sonra kapaklari renkleri ile esleme oynadik ve sonra hemen mandallari renk eslemeye dahil etmeye calistim, turuncu mandalimiz yokmus ama kirmizi ile kurtardik durumu:) Ve bu sekilde agac yaptik. Sonrasida bu agaclari masasina yerlestirdik, Ececim bak burasi orman oldu agaclarin yanina evdeki hayvanlari toplayalim dedim ve toplayabildigimiz kadar hayvan koyduk masaya ve bu sekilde oynadik, ertesi gune kadar oyle kaldi:)

Bu arada bu hafta Ece'nin babasi rahatsizdi, mumkun oldugunca Ece'yi korumaya aldik ama sanirim yinede biraz etkilendi, Dun gece geniz akintisi vardi ve iyi bir gece gecirmedi. Ama sabah kalktiginda cok iyidi ve gunu cok rahat gecirdi, bu gece nasil gececek merak ediyorum! Atesi olmadigi icin ilac vermedim, takipteyim.






Hiç yorum yok: