17 Eylül 2016

Kraliçenin Güncesi


#eceakay okuldayken hergün başka havadisler geliyor. Bugünün çıkarımı da şöyle oldu, okulda bütün gün o hepsini anlayamadığı onca konuşmalar sonucu başının ağrıdığını, ona göre çok gürültülü oluyor diye tanımladığı durumlarda biraz kafa dinlemek için arada yalnız kalma ihtiyacı olduğunu anladık. Ve öğretmeni ile konuşuşup öyle hissetiğinde ona ifade etmesi için bir kelime seçtik ve zaten montessori sınıflarında bulunan peace corner yani barış köşesi denilen yeri kullanabileceğini yada sınıftan çıkmak istiyorsa hemen sınıfın karşısındaki kütüphaneyi kullanabileceğini konuştuk. Geçen gün atıştırma saatinde mutfakta ne istediği sorulduğunda ve akabinde gelişen diyalogta söylenenlerin çoğunu anlamış ve yes-no cevapları dışında apple (elma) diyerek istediğini söylemiş. Bugün okuldan almaya gittiğimde biraz daha oyun odasında oynamak için izin istedi ve bu resmi yapıp yanıma geldiğinde bana resmi anlatırken, anne bak iki ağaç yaptım deyip mavi ağaçlarını gösterdi sonra burada da flowers diyerek çiçekleri ingilizce söyledi. Sonra güneş dedi bende 'yes sun' deyince hemen bulutları gösterip 'clouds' dedi. Sonrasında tam gidecektik ki; öğretmeni mutfaktan muffin kek ister misin deyince oraya uğradık ve bana çilekli kek seçtiğini söyleyince seninkş nasıl dedim 'blueberries' diyerek yabanmersinli olduğunu söyledi. Yanii yavaş yavaş kelimeler dökülmeye başladı. Bugünün güzel hediyesi de bu resim oldu😍 #eceakaykanadada

Kraliçenin Güncesi


Ece'nin okulundan basılı bir aile fotoğrafımız istenince fotoğraf bastırmayalı ne kadar çok zaman oldu diye düşündüm. Sonra üçümüzün birlikte olduğu en son fotoğrafın geçen sene Mayıs olduğunu gördüm, genelde ya Ece ile benim ya da Ece ile babasının fotoğrafları var ve tabi en çokta Ece'nin fotoğrafları var. Bu durumda Tolga Türkiye'ye dönmeden akşam güneşini yakalayıp arka bahçede güzel birkaç kare yakaladık, çokta güzel oldu. Bugünde bastırıp okula götürdüm ve duvarda yerini aldı. Okulda böyle bir aile köşesinin yapılması ailelerin birbirini tanıması için çok iyi düşünülmüş çok hoşumuza gitti😊 Onun dışında bütün ekranlarımıza bu fotoğrafı koyduk çünkü benim sevdiceğimi Ece'nin de babacığını çok özleyeceği bir dönem başlıyor❤ @etakay #eceakay #eceakaykanadada

14 Eylül 2016

Kraliçenin Güncesi


#eceakay bu dönem okula bir alışsında okul sonrası kurslara ikinci dönem bakarız diye düşünmüştük. Ama ne büyük hata yapmışız meğer... Dün Ece'yi okuldan almaya gittiğimde koşarak geldi ve "bende yüzmeye gitmek istiyorum" dedi o sıra sınıf arkadaşları yüzmeye hazırlık yapmak için çantalarını almaya gidiyorlardı. Ama anne şimdi gidiyorlar nolur bende gideyim nolur diye yanımda yalvarıyor. Zaten bu sene yüzmeyle arası çok iyiydi bu kadarda hevesli olunca konuşalım dedim. Okul müdürü tamda bir kişilik yer kalmıştı dedi, yüzme öğretmeni ingilizce bilmeyen çok öğrencim oldu, gösterek anlaşıyoruz elbette katılabilir dedi. E iyi o zaman haftaya başlasın dedik. Ece'ye haftaya başlayabilirmissin dedince onu kesmedi ama anne bende gitmek istiyorum diye yanımda sabırsızlanıyor, bu sefer dersi izlemesi için izin aldım ona da tamam dediler ama Ece mayolu arkadaşlarını görünce bende yüzmek istiyorum nolurr deyince, bu sefer dur bir babanı arıyalım ev yakın yetiştirebilirse senin yüzme kıyafetlerini getirsin dedim. Ve Tolga'yı aradım o da arka fonda anne arkadaşlarım gidiyorr diye kuzunun buruk sesini duyunca uçarak geldi ve Ece'yi derse yetiştirdik, mutlu SON😄😄😄 sabah yine bugünde yüzme var mı diye soruyordu halaa😂😂😂 #eceakaykanadada

13 Eylül 2016

Kraliçenin Güncesi


#eceakay okulda ikinci haftasına başladı. Dün sabah beni öptü ve el salladık güzel ayrıldık. Bu sabah 10dk bekler misin dedi tabi ki bekledim ve sonra sınıfa gidip ona ve arkadaşlarına el sallayıp çıktım, keyifler yerinde😊 dün öğlen yemeğini yemiş tabi seçeneklerde biri sebzeli pilavmış, yemekte pilav varsa zaten olay bitmiştir horayy😜 Dün okuldan almaya Tolga ile birlikte gittik. Sıra olmayı öğrenmişlerki yakındaki bir parka girmişler ilk defa🖒 parka giderkende küçğkler büyüklerle eşleşip elele tutuşarak gidiyorlarmış. Ece'yi tabi ki çok sevdiği için June eşleştirmişler😉 parkta döndüklerinde öğretmeleri kapıda girmeden şimdi doğruca içer ayakkabılarınızı giyip elleri yıkamaya gidin dedi. Bizde gözlemliyoruz tabi sırayla içeri girdiler ve Ece'de aynen söylendiği gibi sırayla ilerledi. Bizi görünce yanımıza geldi sarıldık öpüştük sonra ayakkabıları değiştirmeye odaya geçmişti ki geri geldi. Ama anne öğretmenim niye ayakkabılarınızı değiştirin dedi ki biz gitmeyecek miyiz dedi, woww dedik öğretmenini anlıyor güzell🖒 dedim herkesin anne babası burada değil olmayanlar sınıfa gidecek ama biz gidip soralım dedim. Sonra sorup izin aldık ve okuldan ayrıldık:) Scoter ayrılmaz bir parçası oldu onsuz dışarı adımını atmıyor. Fotoğrafı da bu sabah yoldaki minik fareye günaydın derken çektim😚 #eceakaykanadada

10 Eylül 2016

Family Fun Day





Bu cumartesi burada Family Fun Day yani Aile Eğlence günü adıyla organize edilmiş etkinlikler olduğununduyunca saat 10 attık kendimizi dışarıya bol bol tadını çıkardık. En çokta #eceakay çıkardı tabikii #eceakaykanadada

Kraliçenin Güncesi


#eceakay okulun 4.gününde sabah gittiğimizde yine 10dk bekle sonra bana el sallayıp git dedi. Bende tabii beklerim ama ben gelince sen çok meşgul oluyorsun istersen şimdi vedalaşalım dedim tamam dedi sarıldık, öpüştük ve el sallayıp gitti. Sonra bu sefer direk akşam almaya gittik gayet mutlu koşarak yanımıza geldi, halinden memnundu. Öğretmeni bugün Ellen ile çok iyi anlaştıklarını ve birlikte çalıştıklarını söyledi, bu da güzel bir adım sınıfta yalnız çalışmaları tercih ediyordu👍 Öğlen yemeği saatinde yüzü düşmüş çünkü aslında yemekte makarna varmış ama üzerinde siyah birşeyler görünce karabiber zannetmiş ve yemek istememiş muhtemelen yanında verilenide beğenmemiş neyseki mutfakta ona göre birşey hazırlamışlar ve yüzü gülmüş ama sonrasında balkabaklı tatlıyı beğenmiş ve bir güzel silip süpürmüş, yemeklere de alışmak zaman alacak tabikii:) Bu akşamki konuşmalarımızda da pekçok kez yarın okuldan sonra şunu yaparız diye cümle kurdu bende her seferinde okul yok diye düzelttim ve planı ona göre yaptık ama bıraksan yarında okula gide ek gibi. Bakalım haftasonundan sonra okula gitmek zor gelecek mi😊 #eceakaykanadada

9 Eylül 2016

Kraliçenin Güncesi


#eceakay okulun 3.gününde bizi şaşırtmaya devam ediyor😊 sabah sorunsuz ve vaktinde okula vardık. Yine 10dk beklememi istedi ve gitmeden el salla dedi, 10dk sonra sınıfa gittiğimde Ece'nin sırtı bana dönüktü ve yaptığı çalışmaya o kadar kaptırmıştı ki, ancak öğretmeni söyleyince beni gördü ve hiç yerinden kalkıp yanıma gelmedi ben el salladım o da salladı ve işine döndü. Sabah ayrılırken öğlen yemeğinden sonra yine uğramamıı rica etmişti ve bizde Tolga ile banka işlerinizi halledince tam saati diye okula uğradık. Öğlen yemeği sonrasında çocuklar 2şer 3er grup olmuş oynuyorlardı. Ece'de karşı köşede oyuncak bir ev ile biri kindergarten biri de grade 2 den iki kızla bir güzel oynuyordu. Hayta bizi görünce kafasını çevirdi oyunu bozulmasın diye ve biz biraz öğretmeni ile kapıda sohbet edip Ece'ye el sallayıp vedalaştık, yine yerinden bile kalmadan el sallayıp oyununa devam etti. Bizde gayet mutlu mesut sınıftan çıkıp güzel havanın tadını çıkarmaya kadar verip Marina'ya doğru yürüdük, oralarda vakit geçirdik ve sonra 3'te yine Ece'yi alıp eve döndük. Okuldaki büyük öğrenciler yeni geldiği için Ece'yi koruyup kollamayı sanki görev edinmişlercesine ilgileniyorlar ve hemen yardımına koşuyorlar, bu tabi Ece'nin çok hoşuna gidiyor. Sabah "öğretmenimiz dediki eğer uslu durursak galiba bizi dışarı gezmeye götüreceklermiş" dedi. Okulda sordum evet sıra olmayı öğrendiğinizde dışarı çıkacağız demişler onlar bile Ece'nin anlamasına şaşırdılar😂 Sadece bu gece tam uyumak üzereyken "anne bütün gün Türkçe konuşmayınca sıkılıyorum" dedi çokta haklı ama çokta güzel başa çıkıyor durumla👍 birde son olarak akşam yemekte sohbet ederken "bugün size nasıl pas vermedim"demez mi kopardı bizi yanii😂😂😂 ama Ece'nin keyfi yerinde olunca bizimde yüzümüz böyle gülüyor işte😊😊😊

7 Eylül 2016

Kraliçenin Güncesi


#eceakay okulda 2. Günüde tamamladı. Sabah ilk başta tabiki kalmamı istedi ama sen içeride oyun oynuyorsun ben sıkılıyorum deyince biraz beklermisin o zaman dedi. Tamam 10dk beklerim dedim, gitmeden bana bye demeye gel dedi. Biraz bekleyip gittim. Ben ayrılmadan önce 3 şeyi sordu:) tuvaleti nasıl diyordum dedi söyledim, su nasıl istiyordum dedi su şisen sınıfta zaten istediğin an gidip içebilirsin dedim, birlikte oynayalım mı nasıl denir dedi söyledim ve iyi dersler dileyip çıktım. Öğlen yemeğinden sonra tekrar uğradım bi 10dk gördüm, saat 3 te almaya geleceğim dedim. Tamam dedi. Gittiğimde anne biraz daha oynayabilir miyim nasıl denir dedi, öğretmenine sorup sınıfa geri gitti ve işi bitince yaptıklarını alıp okuldan çıktık. Hava da nasıl güzeldi sanırsın yaz günü yine scooterla geze geze eve döndük👍 öğretmeni arkadaşları ile konuşmaya çalıştığını söyledi sevindim😊

6 Eylül 2016

Kraliçenin Güncesi


Okula scooter ile geldiği için çok mutluydu, içeri fırtına gibi girdi ve çantasını montunu asıp ayakkabılarını değiştirdi ve beni bile öpmeden koşarak sınıfına gitti😊 vay be #eceakay adaptasyon diye buna denir, napalım bende lobi de oturup kitap okuyayım biraz, bugün bile boşa bekliyorum gibi yarın hiç beklemem sanırım👍

Kraliçenin Güncesi


Ve #eceakay okula gitmeye hazır! Herşeye nasılda çabuk ve güzel adapte oldun maşallah sana kuzucuğum😍😍😍

3 Eylül 2016

Kraliçenin Güncesi


Küçük cadı seniii😍😍😍 bu ıvır zıvırların içinde kendimizi kaybettik😜 #eceakay #eceakaykanadada

2 Eylül 2016

Kraliçenin Güncesi


Arabamız yoksa nolmuş scoterımızvar👍 #eceakay gün geçtikçe hızlanıyor😜 #eceakaykanadada

Kraliçenin Güncesi


Okulda velilerin tanışma gecesi bitipte hala okuldan ayrılamayan #eceakay 😊 #eceakaykanadada